بهترین نرم افزار های پخش زنده

 

امروزه می‌توانید بر روی هر سیستم عامل و یا هر پلتفرمی پخش زنده داشته باشید . از ویندوز که یکی از بهترین و اصلی‌ترین سیستم‌عامل‌ها برای‌ این کار است تا گوشی‌های هوشمند و کنسول‌ها؛ بر روی تمام پلتفرم‌ها می‌توانید پخش زنده داشته باشید. ما در ادامه به سراغ نرم افزارهای مخصوص استریم می‌رویم که با استفاده از آن‌ها می‌توانید بر روی پلتفرم‌های مورد نیاز خود (اینستاگرام ، توییچ ، یوتیوب ، آپارات ، سایت اختصاصی و ...) پخش زنده داشته باشید .

 

1- OBS Studio

برنامه OBS Studio را می‌توان بهترین نرم افزار‌ رایگان و قدرتمند پخش زنده دانست. این برنامه کدباز، قوی و انعطاف پذیر می‌تواند به راحتی تمام نیاز‌های شما برای یک استریم با کیفیت را به صورت رایگان تامین کند. این نرم افزار هم‌اکنون بر روی ویندوز، مک و لینوکس در دسترس است. کار کردن با برنامه OBS Studio بسیار ساده است و شما تنها نیاز دارید کد پخش زنده سرویس میرول را وارد کنید همچنین برخی الحاقیات مانند تصویر، متن، دوربین وزیرنویس را نیز می‌توانید به صفحه استریمتان اضافه کنیدو به صورت مستقیم بر روی توییچ، یوتیوب، میکسر، فیسبوک آپارات ، اینستاگرام و هر پلتفرم دیگر پخش کنید. همچنین این برنامه امکان ضبط صفحه مانیتور نیز به کاربران می‌دهد.

لینک های دانلود:

1- دانلود ورژن ویندوز  OBS Studio 27.1.3 64 bit (حجم 86 مگابایت)

2- دانلود ورژن مک OBS Staudio 27.1.3 (حجم 130 مگابایت )

3- روش نصب OBS Staudio روی سیستم عامل لینوکس

 

2- Streamlabs OBS

برنامه Streamlabs OBS یک چهره دوست‌داشتنی‌تر از OBS Studio  است. در هر دو برنامه نام OBS به چشم می‌آید و محیط کاری هر دو بسیار شبیه به هم است که بر روی پلتفرم OBS گسترش یافته است. اما از برخی جهات، برنامه Streamlabs OBS بسیار سرتر از نسخه اقتباس شده است. این برنامه امکانات زیادی را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد. یکی از این امکانات، وجود بخشی به نام پوسته است. شما در این بخش می‌توانید به منبع نامحدودی از پوسته‌ها دسترسی پیدا کنید. پوسته‌هایی که بعضی از آن‌ها به صورت اختصاصی برای یک بازی خاص مانند بازی Fortnite ساخته شده‌اند و با استفاده از آن فضای پخش زنده شما را به بازی موردنظر نزدیک‌تر می‌شود. این پوسته‌ها در دو بخش انیمیشن و ثابت به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. در کنار این پوسته‌ها، پلاگین‌هایی نیز در این برنامه به صورت رایگان دردسترس کاربران است که می‌تواند به هر چه بهتر شدن کیفیت استریمتان کمک کند.

لینک دانلود (فقط برای ویندوز عرضه شده است) :

نسخه ویندوز Streamlabs OBS (حجم 187 مگابایت )

 

3-Xsplit Gamecaster

دانلود برنامه Xsplit Gamecaster مانند دیگر برنامه‌های پخش زنده رایگان است اما نکته‌ای که آن را متفاوت می‌کند، پرداخت‌های درون برنامه‌ای آن است. برنامه Xsplit Gamecaster برای کسانی مناسب است که بخواهند تصویر خود را از دوربین سیستم یا لبتاپ روی استریم گیم یا فیلم آموزشی قرار دهند و تصاویر زمینه مانند اتاق یا محل کارشان حذف شود. خوبی این نرم افزار این است که با استفاده از vcam میتوانید  دراتاق زمینه رنگ سبز قرارگرفته و به راحتی هر بکگراندی مانند تصویر ثابت یا حتی بازی در حال استریم را جایگزین کنید. شایان ذکر است که نسخه ماهیانه آن 4.17 دلار و نسخه مادام العمر آن 199 دلار قیمت دارد.

لینک های دانلود

1- دانلود نسخه Broadcaster (حجم 187 مگابایت)

2- دانلود نسخه VCam (حجم 163 مگابایت)

 

4- vmix

اگر از علاقه مندان به حوزه میکس ویدیو باشید، با نام vMix آشنا خواهید بود. این برنامه قابلیت های مختلفی را برای میکس حرفه ای ویدیو فراهم می کند. از ویژگی های برنامه می توان به حذف بکگراند و اضافه کردن تصویر و ویدیو ، اضافه کردن پاور پوینت برای ارائه همزمان ، باز کردن صفحات وب ، زیرنویس و ... نام برد . نرم افزار vmix را میتوانید دو ماه رایگان استفاده کنید پس از این که دو ماه تمام شد میتوانید با تغییر نام سیستم عامل خود مجدد فعال کنید .

لینک های دانلود

1-دانلود نسخه ویندوز vMix (حجم 406 مگابایت )

2- دانلود نسخه ویندوز  Desktop Capture(حجم 4.6 مگابایت)

3-  دانلود نسخه مک Desktop Capture(حجم 10 مگابایت)

 

1400/08/12 @ 04:57